barn med med olika problem nobbades till skola

när jag åkte hem nyss så hörde jag på radion att barn med olika problem (specielt adhd, för de va just de dem pratade om) blev nobbade till skolan. bara för att lärarna inte vet hur de ska handskas me barn som har adhd/eller är utbildade för de, och att de inte hade råd med att anställa assistenter. själv så vet hade jag assistent, men doc så kunde jag inte ha vem som helst för om inte jag gillade assistenten så blev de bara mer tjafs än va de va utan. men till slut så fick jag en som jag gillade väldigt mycket. jag lärde känna han på fritids och han va sport intreserad som jag, han gillade att fiska som jag gör, allt va perfect. innan honnom hade jag haft 3-4 st som inte passade.. (lika bra att va utan om de inte är en som går bra ihop med barnet). jag har haft tur som fått de stöd jag fått.
och jag tycker så klart alla ska få samma stöd som jag fått. 
men jag tycker iaf att de är förjävligt iaf att inte låta dem gå i skolan, om de inte funkar så borde de hitta en lösning och inte stänga av han/hon från skolan.
han som jag hade som assistent va inte utbildad men jag trivdes med han otroligt mycket. vi umgicks inte bara i skolan, vi va ute och fiskade och hade kul på fritiden också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0